6 ερωτήσεις στον Nikonn

Πέρασα ένα μεσημέρι στο στούντιο του Νίκου Μπιτζένη, αλλιώς Nikonn.Ο ιθύνον νους των Mikro, αν χρειάζεστε έχτρα συστάσεις. Η αφορμή ήταν το νέο του προσωπικό άλμπουμ ‘Instamatic’ που θα κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του Μαρτίου. Το κομμάτι ‘ The sun’ με φωνητικά από kid Moxie πρωτοκυκλοφόρησε με την συλλογή ‘A Story, a Drawing and Fifteen songs’ και ευχαριστώ θερμά τον Nikonn γι’αυτό. Στην κουβέντα μας, τον παρέλαβα δημιουργικά προβληματισμένο και σε μουσικό οίστρο.

 

 

 

1-Ποιό είναι το αγαπημένο σου ‘παιδί’ του δίσκου και γιατί;

Δεν υπάρχει αγαπημένο παιδί. Όλα τα τραγούδια έχουν το δικό τους ειδικό βάρος και σημασία. Κάθε ένα για το δικό του λόγο. Κάθε ένα είναι τέλειο για μια συγκεκριμένη στιγμή και διάθεση.

 

2-Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα, ιδανικά τί θα ήθελες για το νέο σου άλμπουμ, να είναι pop με την έννοια του popular και το αγαπημένο soundtrack πολλών εκατομμυρίων ανθρώπων, ή να επιλέγονταν από τον διεθνή μουσικό τύπο ως ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της δεκαετίας του;

Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Φυσικά θα προτιμούσα το δεύτερο. Αλλά ως ρεαλιστής που είμαι γνωρίζω πως album σαν το instamatic δεν προορίζονται για popular καταστάσεις αλλά ούτε και για διθυράμβους του διεθνούς τύπου. Είναι μια ειλικρινής κατάθεση ψυχής με γνώμονα την μουσική που μου αρέσει να ακούω όταν θέλω να “ταξιδέψω”, και όχι η ανακάλυψη του τροχού. Αν ήμουν δισκοκριτικός και έκανα ένα review του instamatic θα το βαθμολογούσα με ένα 7/10 ως κάτι αναμενόμενο αλλά στη δισκοθήκη μου θα το είχα με τα αγαπημένα μου που ακούω σχεδόν καθημερινά.

 

 

3-Παλιότερα όχημα και ταβάνι για την επιτυχία ενός δίσκου ήταν και η δισκογραφική.Τι πιστεύεις ότι βοηθάει και τι εμποδίζει έναν μουσικό σήμερα;

Με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι δισκογραφικές εταιρείες το μόνο εργαλείο-όπλο ενός μουσικού πέρα από την ίδια τη μουσική του είναι το internet. Και το μόνο που τον εμποδίζει είναι τα όρια που ο ίδιος θέτει συνειδητά ή άθελά του στον εαυτό του. Η δημιουργία μουσικής δεν είναι επάγγελμα. Μπορεί να βγάζει κάποιος χρήματα από την μουσική αλλά αν ξεκινάει από  αυτό τότε είναι σε λάθος δρόμο. Με γνώμονα αυτό τότε η επιτυχία ενός μουσικού είναι να κάνει μουσικές που να του αρέσουν και να τον εκφράζουν.

 

4-Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μέλλον της δισκογραφίας σήμερα; Προς τα πού πάει το πράγμα;

Βιώνουμε την εποχή της μετάβασης σε μια νέα κατάσταση της μουσικής “βιομηχανίας” όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα. Η μουσική υπήρχε πολύ πριν από τις δισκογραφικές εταιρείες και θα συνεχίσει να υπάρχει για όσο υπάρχει ο άνθρωπος .Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος και τα μέσα με τα οποία ο κόσμος φτιάχνει, ακούει, διαδίδει και μερικές φορές εμπορεύεται την μουσική. Μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις για το που οδηγούμαστε. Μάλλον στη διάδοση της μουσικής μέσω internet, ίσως δωρεάν, ίσως με κάποια φόρμουλα που να προσφέρει στον δημιουργό κάποια αμοιβή…Το σίγουρο είναι πως η εποχή της εκμετάλλευσης από μεσάζοντες που δεν πρόσφεραν απολύτως τίποτα στην ίδια τη μουσική έχει περάσει ανεπιστρεπτί!

5-Σε ποια μουσική δεκαετία θα ήθελες να είχες γεννηθεί και γιατί;

Σ’ αυτήν ακριβώς που γεννήθηκα! Οι μουσικές και τα βιώματά μου ήταν μοναδικά. Δε θα ήθελα να αλλάξω κάτι.

 

 

6- Θα έφευγες από την Ελλάδα;

Αν και είναι μεγάλη απόφαση να φύγεις από τον τόπο που μεγάλωσες, θα το έκανα τουλάχιστον σε πειραματικό στάδιο εύκολα. Ειδικά η κατάσταση στη μουσική πραγματικότητα της χώρας μας θα τολμούσα να πω πως προτάζει στους ανθρώπους που έχουν όραμα και νέες ιδέες να φύγουν έξω. Το σκέφτομαι πολύ κι εγώ. Το μόνο που θα με δυσκόλευε θα ήταν το δέσιμο που έχουμε όλοι μας με το κλίμα της Ελλάδας. Αυτός ο ήλιος μας έχει κάνει  θύματά του. Αλλά νομίζω πως όλα έχουν τη λύση τους. Άλλωστε σπίτι σου είναι εκεί που είναι οι αγαπημένοι σου άνθρωποι και αν τους έχεις μαζί σου τότε σπίτι σου είναι παντού!Και τελικά είναι καλύτερα να δοκιμάσεις και ότι γίνει, παρά να λες μετά από χρόνια πως θα ήταν αν το δοκίμαζες!

Share

No comments yet.

Leave a Reply

*