Τέλος τα cd-single για μία από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες.

 

Και δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο!

Πρόσφατα, όσοι με διαβάζεται μάλλον ξέρετε ότι κυκλοφόρησα μια συλλογή στην The Sound of everything. Έχοντας μία κουβέντα και με φίλους που είναι στον χώρο για το τί θα γίνει στο μέλλον με την δισκογραφία άκουσα την φοβερή ατάκα ‘Εύακι συλλεκτική την βλέπω την συλλογή, μπορεί να είναι και από τις  τελευταίες συλλογές που θα κυκλοφορήσουν σε cd’. Αν και το βρίσκω  λίγο υπερβολικό είναι γεγονός ωστόσο ότι το μέλλον για τις δισκογραφικές διακρίνεται να είναι στο digital. Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Όλα τα κομμάτια θα κυκλοφορούν στο internet αποκλειστικά και από εκεί θα προμοτάρονται και θα πωλούνται. Και δεν κάνουμε υποθέσεις. Έτσι θα είναι. Για οποιονδήποτε αμφισβητία η απάντηση έρχεται αδίστακτα από ένα label μεγαθήριο. Την Mercury records. H δισκογραφική  που έχει στο roster της μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής βιομηχανίας όπως u2, Metallica, Arcade Fire ( που πρόσφατα πήραν και το Grammy για το καλύτερο αλμπουμ του 2011), Killers, Amy Mc Donald, Mark Knopfler, Elton John και άλλους έκανε επίσημη ανακοίνωση βόμβα ότι  πρόκειται να σταματήσει την οποιαδήποτε παραγωγή cd single είτε σε cd, είτε σε βινύλιο. Η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται μόνο όταν θα είναι εξασφαλισμένο το  κέρδος. Η ειρωνεία είναι ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε από την εταιρεία που το 1997, κυκλοφόρησε το ‘candle  in  the wind’ από τον Elton John που ήταν και το single με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της Αγγλίας.

Όλες οι βρετανικές εφημερίδες αραδιάζουν ένα σωρό νούμερα και στατιστικά για το  πόσο πέφτουν ή ανεβαίνουν οι πωλήσεις και πώς αλλάζουν οι προτιμήσεις των  καταναλωτών για να εξηγήσουν αυτή την απόφαση. Εγώ δεν θα σταθώ εκεί. Θεωρώ  αναπόφευκτο το πέρασμα στην digital εποχή της μουσικής βιομηχανίας. Θα σταθώ  όμως στο παραθυράκι της απόφασης που βάζει  τον  παράγοντα  κέρδος. Δηλαδή με πιο κριτήριο θα κυκλοφορούν στον καλλιτέχνη cd single ή όχι? Με το κριτήριο της αναγνωρισιμότητας, της παλαιότητας, των προηγούμενων πωλήσεων, του τραγουδιού; Πως ; Ξέρω ότι εσωτερικά στις μεγάλες εταιρείες αυτό έχει ήδη γίνει. Στους ραδιοφωνικούς παραγωγούς  πλέον στέλνουν ως promo το κομματάκι σε mp3 και μόνο αν κυκλοφορήσει κάτι πολύ γνωστό στο στέλνουν σε single. Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες. Με οικονομική κρίση και αλλαγή  εποχής. Αλλά δεν φοβόμαστε τις αλλαγές. Τις  επιδιώκουμε. Μας  κάνουν  καλύτερους.

 

 

Share

No comments yet.

Leave a Reply

*