Να μπουν τα ποδήλατα στην ζωή μας.

Πήγα στο Βερολίνο. Ζήλεψα τόσο πολύ τους ποδηλάτες στο μετρό, στην πόλη, στα  μπαράκια, στα μουσεία. Ανέμελοι, υγιείς, καθημερινοί και απολύτως εναρμονισμένοι  με το πιο οικολογικό μέσω μεταφοράς. Μπαμπάς με τα παιδάκια του μετακινείται  στην κεντρικότερη και εμπορικότερη οδό τους την  Unter Den Linden.

Νεαρός στο μετρό με καροτσάκι μωρού στο ίδιο βαγόνι μπαίνει  και βγαίνει  ευγενικά από τον συρμό, με τους υπόλοιπους επιβάτες να του ανοίγουν δρόμο και να το θεωρούν

απόλυτα φυσιολογικό.  

Άπειρα parking αποκλειστικά για ποδήλατα, διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της πόλης, διευκολύνουν την ζωή του ποδηλάτη.

Κοπέλα ντυμένη με φούστα, σενιαρισμένη, φεύγει από το σπίτι της για να συναντήσει φίλους στο καφέ της γειτονιάς της. ‘ούτε που έχω σκεφτεί ποτέ να αγοράσω αμάξι. Τι να το κάνω για τα κοντινά έχω το ποδήλατο για τα βράδια έχω το μετρό και για τις εκδρομές τα λεωφορεία’ μου λέει σε άπταιστα αγγλικά.

Στην Ελλάδα από την 1 Μαρτίου ξεκίνησε πιλοτικά η μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς του μετρό και θα έχει διάρκεια 4 μήνες.

Συγκεκριμένα κάθε Τετάρτη, από τις 18:00 και ως την λήξη τις βάρδιας, και τις Κυριακές από τις 12:00 έως την λήξη της βάρδιας, επίσης. Θα επιτρέπεται σε 2 ποδήλατα αυστηρά να χρησιμοποιούν το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Δηλαδή  αν πάμε παρέα έξι ατόμων θα χρειαστούμε τρία τρένα για να μας μεταφέρουν. Τελοσπάντων ας είναι. Μήπως τουλάχιστον θα μπορούσαμε να επεκτείνουμε  τις  ώρες και μέρες του ωραρίου. Δεν ζητάμε μεγάλα θαύματα. Μικρές χάρες θα τις  έλεγα.

Ο ποδηλατόδρομος στην παραλιακή  κατά την ταπεινή μου γνώμη έχει πολλές  ατέλειες ενώ οι επαγγελματίες ποδηλάτες δεν τον ονομάζουν καν ποδηλατόδρομο και τους βρίσκω και λίγο φουρκισμένους όταν η συζήτηση πάει εκεί.

Ο  ποδηλατόδρομος στην Θεσσαλονίκη καταλαμβάνεται κυρίως από πεζούς για  την περατζάδα τους. Ενώ λίγο μετά τον ύμνο της μέρας εγκαινίων από τους τηλεορασόπληκτους, αφέθηκε στην τύχη του και βγάλτε τα πέρα μόνοι σας.

Το πιο πρόσφατο και ελπιδοφόρο μήνυμα για τους ποδηλάτες, είναι ότι εξετάζεται από το υπουργείο υποδομών, στα πλαίσια των μέτρων εξυγίανσης του ιστορικού  κέντρου, να δώσουν τους λεωφορειόδρομους στους ποδηλάτες. Κάτι που έτσι και  αλλιώς γίνεται. Εφόσον όμως γίνει επίσημα, θα πρέπει να αλλάξει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας για να καλύπτονται οι ποδηλάτες από την ασφάλεια τους και να μπει σήμανση.

Δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας ποδηλάτης για να θιχτείς από τα ημίμετρα και να απαιτήσεις περισσότερα. Σκέψου τι θα κέρδιζες αν μπορούσες να μετακινηθείς με μετρό και ποδήλατο, συνδυασμός. Τα λεφτά της βενζίνης, του γυμναστηρίου και του ψυχολόγου.

 

 

 

Share

Tags: , , ,

6 Responses to “Να μπουν τα ποδήλατα στην ζωή μας.”

  1. frostwire April 12, 2011 at 12:49 pm #

    trying to find you on facebook, wats ur profile

  2. Spiros April 13, 2011 at 1:52 pm #

    Περισσότερα ποδήλατα στο Μετρό από την Κυριακή 1 Μαΐου. http://is.gd/bicycles

Trackbacks/Pingbacks

  1. Web Design San Diego - April 18, 2012

    Web developer san diego…

    Thanks for the great post, I have linked back to your site here. http://www.arselin.com/sites-we-like/ Thanks for the great article….

  2. Διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα το ποδήλατο και έπαθλο ένα ποδήλατο | E.T. sweet bites by Eva Theotokatou - May 9, 2012

    [...] more about bicycle @ etsweetbites Να μπουν τα ποδήλατα στην ζωή μας. [...]

  3. this link - July 3, 2012

    Working Out With kettlebells…

    [...Check out this site...]…

  4. Βike me | E.T. sweet bites by Eva Theotokatou - April 30, 2013

    [...] σκαρφιστώ… μουμπλε μούμπλε… More about bike @ et sweet bites Να μπουν τα ποδήλατα στην ζωή μας Διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα το ποδήλατο και [...]

Leave a Reply

*